במסגרת התוכנית “דור לדור יביע אומר” מתאפשר למורה ולתלמיד לעסוק בהיבטים אורייניים, ולקדם מטרות שפתיות שונות, הקשורות בהאזנה ובדיבור וכן בכתיבה. מגוון הסוגות היכולות לשמש את התוכנית הן: ריאיון כתוב, ריאיון מוקלט, סיפור חוויה, סיפור עלילה, כתיבה תיאורית, כתבה, כתיבה תיעודית, עריכת מיני תחקיר.
הקניית מושגים כמו ראיון פתוח וסגור , שאילת שאלות המקדמות ראיון , שאלות פתוחות המאפשרות תשובות מורחבות כמו :
- ממי קיבלתם איגרת זו?
- מה התמונה על האיגרת מסמלת?
- התוכלו לשתף אותי באווירה של אותה תקופה?
- מה הרגשתם בעת קבלת איגרת ברכה?
מטרות הפעילות-חינוך לשוני:
- פיתוח תהליכי הוראה למידה לקידום כתיבה תיעודית.
- טיפוח מיומנויות למידה חקרנית.
- קידום מיומנויות של ביטוי בכתב ובעל פה של מחשבות, רעיונות, עמדות או רגשות באופן בהיר, ממוקד, ממצה ומותאם לנסיבות.
- שימוש בשיטות מגוונות לתיעוד, ארגון ומיון מידע
מטרות חינוך חברתי ערכי:
- פיתוח תהליכי הוראה למידה לקידום כתיבה תיעודית.
- טיפוח מיומנויות למידה חקרנית.
- קידום מיומנויות של ביטוי בכתב ובעל פה של מחשבות, רעיונות, עמדות או רגשות באופן בהיר, ממוקד, ממצה ומותאם לנסיבות.
- שימוש בשיטות מגוונות לתיעוד, ארגון ומיון מידע.