אגרות שנה מדור לדור

תוכן הפעילות

במסגרת התוכנית “דור לדור יביע אומר” מתאפשר למורה ולתלמיד לעסוק בהיבטים אורייניים, ולקדם מטרות שפתיות שונות, הקשורות בהאזנה ובדיבור וכן בכתיבה. מגוון הסוגות היכולות לשמש את התוכנית הן: ריאיון כתוב, ריאיון מוקלט, סיפור חוויה, סיפור עלילה, כתיבה תיאורית, כתבה, כתיבה תיעודית, עריכת מיני תחקיר.

הקניית מושגים כמו ראיון פתוח וסגור , שאילת שאלות המקדמות ראיון , שאלות פתוחות המאפשרות תשובות מורחבות כמו :

  • ממי קיבלתם איגרת זו?
  • מה התמונה על האיגרת מסמלת?
  • התוכלו לשתף אותי באווירה של אותה תקופה?
  • מה הרגשתם בעת קבלת איגרת ברכה?

מטרות הפעילות-חינוך לשוני:

  1. פיתוח תהליכי הוראה למידה לקידום כתיבה תיעודית.
  2. טיפוח מיומנויות למידה חקרנית.
  3. קידום מיומנויות של ביטוי  בכתב ובעל פה של מחשבות, רעיונות, עמדות או רגשות באופן בהיר, ממוקד, ממצה ומותאם לנסיבות.
  4. שימוש בשיטות מגוונות לתיעוד, ארגון ומיון מידע

מטרות חינוך חברתי ערכי:

  1. פיתוח תהליכי הוראה למידה לקידום כתיבה תיעודית.
  2. טיפוח מיומנויות למידה חקרנית.
  3. קידום מיומנויות של ביטוי  בכתב ובעל פה של מחשבות, רעיונות, עמדות או רגשות באופן בהיר, ממוקד, ממצה ומותאם לנסיבות.
  4. שימוש בשיטות מגוונות לתיעוד, ארגון ומיון מידע.

קישור לפעילות

מהלך ההוראה

נצפה בסרטון “מאה שנות טובות” עם סבא וסבתא ננהל שיחה בעקבות הצפייה בסרטון נצפה בסרטון מס 2 עם סבא וסבתא נבחר ביחד איגרת אחת ונחקור עליה נראיין את סבא וסבתא נכתוב את הסיפור על אגרת הברכה של סבא/סבתא נכין אגרת ברכה לסבא/סבתא

באחריות המורה

הוראת הסוגה: ראיון על סוגיו קידום מיומנות שאילת שאלות. קידום מיומנויות של צפייה בסרטון קידום מיומנויות של כתיבת סיפור והכנת אגרת ברכה.

באחריות התלמידים

ביצוע מטלות הצפייה ביצוע מטלה הראיון. הצגת תוצר כתוב.

תוצר מצופה

כתיבת סיפור/אגרת ברכה

מספר שיעורים

3-4

הקשר מעגל השנה

אלול-תשרי

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן