המילה האהובה

תוכן הפעילות

 

מהי מילה האהובה עליכם? על סבא וסבתא?

העברית היא אחד הדברים המובנים מאליהם בשביל כל מי שנולדו כאן בארצנו – ילדים ומבוגרים וגם מבוגרים מאוד.

כאן אנחנו קוראים לילדים לחשוב על העברית שלהם מזווית מיוחדת – הרגשית והאישית.

הילדים מוזמנים לבחור את המילה העברית האהובה עליהם ביותר: זו שמרגשת, זו שמצחיקה, זו שמזכירה משהו או מישהו שאוהבים להיזכר בו.

הילדים יוכלו להרחיב ולהסביר למה הם אוהבים את המילה שבחרו, ואם יש להם סיפור מיוחד עליה – לספר אותו

הילדים מוזמנים לערוך סקר גם בקרב בני המשפחה,סבא וסבתא,לשאול אותם מהי המילה האהובה עליהם ואם יש לה סיפור מיוחד-לספר אותו לחברים בכיתה

זה. בקישור  ניתן להיעזר באתר האקדמיה העברית

מהלך ההוראה

א.סקר-מהי המילה האהובה עליכם? נזמין את התלמידים לחשוב מהי המילה האהובה עליכם האם מפני שהמילה מרגשת או מפתיעה או מצחיקה, ואולי מפני שהיא מזכירה לכם משהו מיוחד או שאתם אוהבים אותה בגלל הצליל? ב. היכרות עם המילה האהובה -ניתן להציע לתלמידים לספר את הסיפור של המילה.מדוע בחרתי דווקא אותה? ג.מילון כיתתי: מומלץ ליצור מילון כיתתי של המילים האהובות. לשם הכנת המילון נלמד את התלמידים להכיר את מבנה המילון. יצירת מילון משפחתי: מציעים לתלמידים לשאול בני משפחה מדורות שונים (סבא/סבתא)על המילה העברית האהובה עליהם. מעניין במיוחד לשמוע סיפורים של בני משפחה שהעברית אינה שפת אמם, ולברר מה הייתה המילה הראשונה שהרשימה אותם. ד. פעילויות משחק-ניתן לבנות משחקים על בסיס המילים שיבחרו התלמידים. הרחבה לכל הנאמר לעיל בקישור זה.  

באחריות המורה

ללמד את התלמידים לערוך סקר ללמד את התלמידים להכין מילון כיתתי

באחריות התלמידים

לערוך סקר בכיתה/בבית לארגן את המידע במילון

תוצר מצופה

יצירת מילון כיתתי/משפחתי

מספר שיעורים

3-4

הקשר מעגל השנה

בשבוע השפה העברית ולאורך כל השנה

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן