מפגש עם טקסטים מהמקורות היהודיים (הישג מס 7 בת”ל),הוא רכיב חשוב ומשמעותי בבניית המאגר התרבותי-לשוני של התלמיד. הם מחזקים את רגשות ההשתייכות הלאומית והקהילתית, התרבותית והחברתית ותורמים לעיצוב הזהות האישית.
זאת ועוד, לקריאה במקורות תרומה נכבדה לחינוך הלשוני, מכיוון שהקריאה בטקסטים אלה מפגישה את הקוראים עם שימושים ייחודיים בלשון על רבדיה ההיסטוריים ומצריכה מיומנויות ייחודיות להבנת הטקסטים.
לפניכם, מספר הצעות לפיוטים לבחירתכם. ניתן לבחור מהמוצע בקובץ זה או לבחור פיוטים על פי
רצונכם/ בחירתכם.
מטרת העיסוק בפיוטים, בשיעורי העברית, היא החיבור לטקסטים מארון הספרים היהודי, בדגש על
התוכן, ההיבט הרגשי וההיבט הדתי.
הפיוטים כתובים בשפה גבוהה, ולכן יש צורך בהנגשתם , ע”י המורה, טרם חשיפתם לתלמידים. כלומר,
להסביר במילים את מהות הפיוט, תוכנו ושימושו, תוך הסבר של אוצר המילים.
שימו לב – לא חייבים לבצע את כל הפעולות המוצעות. הפעילו שיקול דעת בבחירת המשימות והתאמתן
לרמות השונות של התלמידים בכיתתכן.