יומן החופש הגדול של סבא/סבתא

תוכן הפעילות

החופש הגדול הוא תקופה מיוחדת עבור ילדים רבים. זהו זמן של חופש מוחלט מהלימודים, זמן להירגע, ליהנות ולצבור חוויות חדשות. אולם, לאורך השנים חלו שינויים משמעותיים באופן בילוי הזמן בחופש הגדול.

שינויים אלו משפיעים רבות על אופן חוויית החופש הגדול. בעוד שבעבר התאפיין החופש בחופש מוחלט ובפעילויות יצירתיות וחברתיות, כיום הוא מובנה יותר ומגוון יותר.

מטרת הפעילות היא שהתלמידים יתנסו בפעילות כתיבה יצירתית של כתיבת יומן בזמן החופש הגדול המותאם לתקופה בה סבא וסבתא היו ילדים. 

מהלך ההוראה

כותבים יומן אישי נזמין את התלמידים לכתוב מס’ דפים ביומן אישי, מנקודת המבט של ילד שחי בתקופה של סבא. הנחיות לכתיבת סיפורו של סבא כיומן אישי: 1.נלמד את התלמידים לבצע תחקיר על חייהם של סבא/סבתא. שאלות לדוגמא:
  • איך אתה/את בילה/ת את החופש הגדול עד כה?
  • מה הדבר הכי אהבת לעשות בחופש?
  • מה הדבר הכי לא אהבת לעשות בחופש?
. 2.מתחילים לכתוב: נלמד את הילדים את המאפיינים של כתיבה ביומן אישי 3.נציג דוגמאות לכתיבה ביומן אישי בדגש על מאפייני הסוגה ונתנסה בכתיבת דפים ביומן האישי שלנו. פירוט והרחבה של מהלך ההוראה בקישור זה.

באחריות המורה

ללמד את התלמידים לערוך תחקיר ולחבר מאגר שאלות בהתאם לנושא. ללמד את התלמידים את המאפיינים של כתיבה ביומן אישי.

באחריות התלמידים

לערוך תחקיר על החופש הגדול של סבא/סבתא לכתוב 2-3 דפים ביומן אישי

תוצר מצופה

כתיבת סיפור/חוויה של סבא ביומן אישי

מספר שיעורים

2-3

הקשר מעגל השנה

חודש סיון

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן