-סיפור המבוסס על אירועים שהתרחשו במציאות בזמן עבר דורש תחקיר ואיסוף מידע רלוונטי מהדמות המספרת ו/או דמויות נוספות.ניתן להעמיק את התחקיר ע"י איסוף מידע משלים כגון:, מאפייני המקום ועוד.
-אנו מציעים לאפשר לתלמידים לקיים שיח המבוסס על ראיון עם מבוגר משמעותי במשפחה על מנת לשמוע את הסיפור ולאסוף מקסימום פרטים ומידע.
-מארגנים את כל המידע שנאסף ומחליטים על מסגרת הסיפור: מי הדמות הראשית ומי הדמויות המשניות? מתי מתרחשת העלילה,היכן? מה הבעיה/קונפליקט וכיצד הוא נפתר.
-המורה יכול להשתמש במגוון דרכי הוראה של כתיבת סיפור.חשוב להדגיש בפני התלמידים את הצורך להתייחס לנמען והצורך לעורר עניין וסקרנות אצל הקוראים.
קישור:
כותבים סיפורים של דור המבוגרים.pdf – Google Drive