“דור לדור יביע אומר” 

כיתה ד

עשרת הדיברות של סבא וסבתא

חג השבועות מזמן שיח ובדיקה אילו "דיברות" הנחילו סבא וסבתא למשפחתם.

המדרש: כשם שיגעו אבותי

המדרש "כשם שיגעו אבותי" מזמן לנו הכרות עם הסוגה של "מדרש" על מאפייניו בזיקה להישג 7 בתכנית הלימודים. בהיבט התוכן ניתן לעסוק במשמעות הגלויה וכן להרחיב את המסר של חוני המעגל לחיי היום יום של התלמידים.

חג הסיגד

הצעה לפעילות עם התלמידים, בהתייחס לכיבוד הורים, בהלימה להישג נדרש 2: כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים. ציון דרך: כתיבת רשמים בעקבות אירוע, קריאה או צפייה.

הפיוט

מהו פיוט? האם הוא תפילה? שירה? שירת קודש? מהם מאפייניו? כיצד נפגשים יחד מלים, מנגינה, פייטן, קהל, הזמן בו מושר הפיוט ואלפי שנות היסטוריה? דרך עיון בפיוט ובמנגינתו ניתן להיחשף ולהתעמק במשמעותו היפה. נלמד מהם המאפיינים השונים של הפיוט ועד כמה רחבה השפעתו.

אגרות שנה מדור לדור

בסדנה הזו נתמקד בפעולות הוראה, המקדמות כתיבה בעקבות מפגש וראיון על אגרות ברכה. התיעוד ייכתב בעקבות עריכת תחקיר משפחתי ומפגש של ילד עם מבוגר המשמעותי לו. הפעילות תחבר את התלמיד ואת המבוגר מבחינה חברתית רגשית ותעניק לתלמיד חוויית למידה רלוונטית אותנטית

כאילו הוא יצא ממצרים

מהלך הוראה זה מאפשר לילדים להיכנס לנעליה של דמות לבחירה ולייצר תוצר כתיבה המזהה את הרגשות, מחשבות והגיגים של אותה דמות שיצא ממצרים.

אלבום התמונות המשפחתי

חשבתם שאפשר ללמוד מתמונות הנמצאות באלבום במשך עשרות שנים? מה מסתתר מאחורי התמונה? מי יוכל לשחזר זאת ? אלבום המשפחתי מאפשר חקר ולמידה המעוררת סקרנות ועניין בקרב התלמידים ומחברת את דור המבוגרים.

סיפורים מבית אבא

בכל משפחה ולכל אחד יש סיפור מיוחד שהוא זוכר במיוחד, חשבתם לשאול את סבא או סבתא ? הזדמנות להפיק תוצר המיישם את הנלמד בכתיבת סוגה מסוג סיפור

תרופות סבתא

לא פעם שאלתם את עצמכם כיצד תלמידי יתנסו בכתיבת טקסט מוסר מידע? ביחידה זו התלמיד מתנסה בקריאת מידע , בעריכת שאלון להפקת מידע ובארגון המידע לנמענים נבחרים.

מראיינים את דור הסבים

שבוע העליות בפתח? יום התפוצות ? למדתם על ראיון בספר הלימוד? אז זה הזמן להתחבר למשפחה ולראיין את אחד המבוגרים. רמת הראיון תהיה תלוי בגיל הלומדים ובמיומנויות שנרכשו.

מתכון מדור לדור

מתכונים מיוחדים קיימים במשפחות רבות וזה מאפשר לך המורה ליצור תהליך חיבור לקהילה בין הנלמד בכיתה ( טקסט מפעיל) ליישום באמצעות מידע ממשפחות התלמידים.

מתכוני חנוכה – מדור לדור

לביבה ? סופגניה? ספיג'? זלביה? מכירים ? הפעם לומדים על טקסט מתן הוראות בהקשר לחג החנוכה. וממי כדאי לקבל יעוץ ? מסבא או סבתא ואולי מבוגר אחר במשפחה, ובאמצעות זאת ללמוד על כתיבת הוראות באופן נהיר ומפעיל.

סיפורו של חפץ

תהליך אורייני המאפשר לעסוק בעריכת ראיון ובכתיבת סיפור של פריט משמעותי העובר מדור לדור במשפחה.

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן