כתיבת סיפור בנושא גבורה-הגיבור המשפחתי

תוכן הפעילות

סיפור המבוסס על אירועים שהתרחשו במציאות בזמן עבר דורש תחקיר ואיסוף מידע רלוונטי מהדמות המספרת ו/או דמויות
נוספות. ניתן להעמיק את התחקיר ע”י איסוף מידע משלים כגון:, מאפייני המקום ועוד.

אנו מציעים לאפשר לתלמידים לקיים שיח המבוסס על ראיון עם מבוגר משמעותי במשפחה על מנת לשמוע את הסיפור ולאסוף
מקסימום פרטים ומידע.

מומלץ להכין את התלמידים לקראת הראיון.היבט אחד הוא היבט רגשי – תקשורתי בו תהיה התייחסות לנושאים כגון: כיצד יש לפנות למרואיין? כיצד להביע התעניינות?כיצד לעודד את המרואיין להרחיב את הסיפור? .

 

קישור:

כותבים סיפורים של דור המבוגרים.pdf – Google Drive

 

מהלך ההוראה

איסוף מידע

ארגון המידע

כתיבת הסיפור

הערכת הסיפור (מחוון/הערכת עמיתים)

פרסום הסיפור

באחריות המורה

הנחיית התלמידים לכתיבה נרטיבית של סיפור מבית אבא , הוראת הסוגה כולל פנייה לרגש הקורא ולסקרנותו.
הנחיית התלמיד בארגון הסיפור באופן קולח ומדויק מבחינה לשונית.

באחריות התלמידים

יצירת קשר עם מבוגר משפחתי שיספר את הסיפור הייחודי.
העלאת הדברים הדבורים לתוצר כתיבה

תוצר מצופה

כתיבת סיפור

מספר שיעורים

3-4

הקשר מעגל השנה

חנוכה יום הזכרון/עצמאות

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן