מה נשתנה

תוכן הפעילות

הצעה :

פתיח-חשוב לעורר סקרנות ועניין בקרב המסובים,למשל ע”י: שאלה/חידה/משפט מעניין/ שיתוף אישי/סיפור קצר

גוף-כולל מידע נבחר שנאסף מסבא וסבתא (או מבוגר אחר מהמשפחה).    

סיום-כדאי לסיים בנימה אישית: מה למדתי? הרגשתי לשמע הדברים? מה התחדש לי? מה הפתיע אותי?

 

קישור:

מה נשתנה עם סבא/ סבתא .pptx – Google Slides

מהלך ההוראה

  1. חשיפה-הוראת הפיוט “מה נשתנה” ומשמעותו
  2. הכנת השאלות לסבא/סבתא
  3. ראיון עם סבא/סבתא
  4. עריכת המידע באופן שיעניין את המאזינים
  5. אימון בכיתה-דיבור בפני קהל

באחריות המורה

ללמד את הפיוט “מה נשתנה” ומשמעותו

הכרות עם הכלי “ראיון”

הנחיית התלמידים הארגון המידע והפיכתו לסיפור

הנחיית התלמידים בדיבור לפני קהל

באחריות התלמידים

לראיין את סבא/סבתא

לארגן את המידע ולהתאמן לקראת הצגתו בכיתה/בני השפחה.

תוצר מצופה

התלמיד מספר בע”פ את הסיפור המשפחתי על הפיוט.

מספר שיעורים

3-4

הקשר מעגל השנה

פסח

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן