מתכוני חנוכה – מדור לדור

תוכן הפעילות

דוגמה להנחיות לתלמידים

https://drive.google.com/file/d/175ueZYWZ-z5oxcqWuA39Cw0r70pZWHoE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/175ueZYWZ-z5oxcqWuA39Cw0r70pZWHoE/view?usp=sharing

מהלך ההוראה

במהלך הוראת היחידה:
הכרות עם מאפייני טקסט מפעיל מסוג מתכון, באמצעות חשיפה למגוון מבנים של מתכונים בספרי בישול ובמרשתת.
התנסות בניסוח הוראות בע”פ.
חקר בן משפחה מבוגר על מתכון ייחודי הנאכל בחג חנוכה.
ארגון המידע בכתב.
פרסום כאוגדן כתוב או דיגיטאלי.

באחריות המורה

הוראת הסוגה, מאפייניה, שימושיה ודרך כתיבתה.
הכרות עם מאפייני סוגת המתכון מתוך מגוון ספרי מתכונים, בלוגים של מתכונים, אתרים במרשתת.
הפעלת התלמידים לשם מתן הוראות בע”פ להכנת מאכל / משקה מסוים, רצוי פשוט כמו הכנת תה/ הכנת כוס מיץ פטל וכו’.
הערכות לקראת איסוף מידע- את מי נשאל ? מה נשאל ? אילו שאלות רלוונטיות ביחס לאיסוף מידע על המתכון ? איך נארגן את המידע ? מה יכול להכיל כפתיח למתכון ?
יצירת מחוון עם התלמידים לשם כתיבת המתכון.
הערכת הטיוטה ומתן משוב מקדם דיוק הסוגה.
פרסום התוצרים.

באחריות התלמידים

זיהוי מאפייני הסוגה.
יצירת שאלות לאיסוף מידע – מה מכיל המתכון ? מי לימד אותך להכינו ? מה מיוחד בו ? מי מבני המשפחה אוהבים במיוחד ? באילו עוד אירועים מכינים את המתכון הזה?
איסוף המידע וארגונו – בחירת מקור הידע ( סבא סבתא/ מבוגר אחר ) , הכנת השאלות לתשאול, ביצוע השאלון ואיסוף המידע ולאחר מכן ארגונו בתבנית נדרשת או באופן חופשי.
כתיבת המתכון – טיוטה ראשונה ודיוקו באמצעות משוב מורה/ עמיתים.

תוצר מצופה

אוגדן מתכוני חנוכה העוברים מדור לדור. ( דיגיטאלי או מודפס )

מספר שיעורים

2-3

הקשר מעגל השנה

חנוכה

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן