הכרות עם סוגת הטקסט המפעיל – מאפייניו ושימושו בחיי היום יום.
– המלצה לעשות שימוש ביחידות : איך משחקים / עפיפונים.
בשלב הבא: לשלוח את התלמידים לראיין את אחד המבוגרים ( סבא / סבתא או אחר ) בשאלות שהוכנו בפעולה מטרימה בשיעור עברית בכיתה . מיומנות שאילת שאלות פתוחות לשם ראיון פתוח שיקדם את סיפור המתכון המשפחתי, איך הוא החל להופיע במשפחתי? מי אוהב את המאכל ומדוע? מה ההנחיות שנדרשות להכנתו של המאכל? מה המצרכים שיש להכין? לאיזה חג או עונה הוא מתאים לאכילה ? ועוד . רמת השאלות והסגנון נבנים בהתאם ליכולת התלמידים ולשכבת הגיל.
לאחר קיום הראיון ואיסוף המידע התלמידים מארגנים את המידע בדרך לבחירתם, מצגת שיתופית או אוגדן מתכונים או ערב מאכלים אהובים מדור לדור ועוד.