1.הכרות עם סוגת הטקסט המפעיל – מאפייניו ושימושו בחיי היום יום.
המלצה: לעשות להיעזר ביחידות ההוראה:איך משחקים/עפיפונים
2.נשלח את התלמידים לראיין את אחד המבוגרים ( סבא / סבתא או אחר ) בשאלות שהוכנו בפעולה מטרימה בשיעור עברית בכיתה . מיומנות שאילת שאלות פתוחות לשם ראיון פתוח שיקדם את סיפור המתכון המשפחתי, איך הוא החל להופיע במשפחתי? מי אוהב את המאכל ומדוע? מה ההנחיות שנדרשות להכנתו של המאכל? מה המצרכים שיש להכין? לאיזה חג או עונה הוא מתאים לאכילה ? ועוד .רמת השאלות והסגנון נבנים בהתאם ליכולת התלמידים ולשכבת הגיל.
3. התלמידים מארגנים את המידע בעזרת מצגת שיתופית / אוגדן מתכונים / ערב מאכלים אהובים מדור לדור ועוד.