תחפושות, אז והיום-מה הדמיון?מה השוני?

תוכן הפעילות

“משנכנס אדר מרבין בשמחה”…

חג הפורים ידוע כחגם של הילדים. “ומשנכנס אדר, מרבים בשמחה” אך אין ספק כי בעשורים האחרונים, השמחה וחגיגת הפורים, השתנו מאוד, מכפי שהחג נחגג בעבר.

אז איך הסבים והסבתות שלנו התחפשו? איך אנחנו- דור ההורים חגגנו את הפורים ואיך זה נראה היום בחוויה של הילדים שלנו?

אנו מציעים לכם ללמד את התלמידים את מיומנות ההשוואה וליישם זאת באמצעות השוואת מנהג התחפושות בעבר וכיום.

מהלך ההוראה

שלב א’: הוראה בכיתה

-קובעים תבחינים (קריטריונים) להשוואה

-עורכים טבלת השוואה

שלב ב’: התנסות עצמית.תרגול

שלב ג ‘: כתיבת פסקת השוואה

באחריות המורה

לעודד את התלמידים לשוחח עם סבא/סבתא ולאסוף מידע על אופן קיום המנהג בעבר.

ללמד את התלמידים לארגן את המידע בטבלה.

לסייע את התלמידים להסיק מסקנות מארגון המידע בטבלה ולכתוב פסקת השוואה.

באחריות התלמידים

לשוחח על הנושא עם סבא/סבתא/מבוגר במשפחה.

לערוך השוואה

תוצר מצופה

ארגון מידע בטבלה וכתיבת פסקת השוואה

מספר שיעורים

2-3

הקשר מעגל השנה

לקראת חג הפורים

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן