גבורה מדור לדור

תוכן הפעילות

במסגרת שיעורי עברית בכיתה עסקנו בנושא ראיון.

מהו ראיון, סוגי הראיונות ומאפייניו.

  • התלמידות ידעו מהו ראיון ומה מטרתו
  • התלמידות יכירו את מאפייני הראיון
  • התלמידות ידעו לערוך ראיון

כמו כן, דיברנו על המושג “גבורה”.

התלמידות למדו לערוך ראיון וערכו ראיון עם קרובי משפחתן בזיקה למלחמת “חרבות ברזל” ולנושא הגבורה.

פעילות זו היוותה הזדמנות לתלמידים להעמיק את ההיכרות עם סבא/ קרוב המשפחה שרואיין.

 

מהלך ההוראה

התנסות בהכנת שאלות לראיון:

בקבוצות: התלמידים מעלים שאלות חקרניות על דמות מסויימת

במליאה- משתפים בשאלות שעלו בקבוצה ויוצרים מאגר של שאלות איכותיות הקשורות לעריכת ראיון עם דמות

המלצה:

משחק סימולציה בכיתה: תלמיד מראיין, תלמיד מרואיין ותצפיתן

דיון בעקבות משחק התפקידים:

אילו קשיים עלו במשחק התפקידים? מה הצליח?

בחירת המרואיין

בחירת שאלות מתוך מאגר השאלות הכיתתי

עריכת הריאיון עם הדמות הנבחרת במשפחה

כתיבה וארגון פרטי המידע שנאספו באמצעות הריאיון

באחריות המורה

הנחיית התלמידים לעריכת ראיון,
הנחיית התלמיד בארגון המידע והצגתו

.

באחריות התלמידים

יצירת קשר עם מבוגר משפחתי שיספר את סיפור הגבורה.
העלאת הדברים הדבורים לתוצר כתיבה.

תוצר מצופה

עריכת ראיון לסבא/אבא/קרוב משפחה

מספר שיעורים

2-3

הקשר מעגל השנה

חנוכה-נושא גבורה במהלך השנה

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן