כותבים סיפורים של דור המבוגרים במשפחה

תוכן הפעילות

-סיפור המבוסס על אירועים שהתרחשו במציאות בזמן עבר דורש תחקיר ואיסוף מידע רלוונטי מהדמות המספרת ו/או דמויות נוספות.ניתן להעמיק את התחקיר ע”י איסוף מידע משלים כגון:, מאפייני המקום ועוד.

-אנו מציעים לאפשר לתלמידים לקיים שיח המבוסס על ראיון עם מבוגר משמעותי במשפחה על מנת לשמוע את הסיפור ולאסוף מקסימום פרטים ומידע.

-מארגנים את כל המידע שנאסף ומחליטים על מסגרת הסיפור: מי הדמות הראשית ומי הדמויות המשניות? מתי מתרחשת העלילה,היכן? מה הבעיה/קונפליקט וכיצד הוא נפתר.

-המורה יכול להשתמש במגוון דרכי הוראה של כתיבת סיפור.חשוב להדגיש בפני התלמידים את הצורך להתייחס לנמען והצורך לעורר עניין וסקרנות אצל הקוראים.

 

 

מהלך ההוראה

1.איסוף מידע

2.ארגון מידע

3.כתיבת הסיפור

4.הערכת הכתיבה(מחוון/הערכת עמיתים)

5.פרסום הסיפור

באחריות המורה

1.הנחיית התלמידים לאיסוף מידע ע”י ראיון,  לכתיבה נרטיבית של סיפור מבית אבא.

2.הוראת הסוגה כולל פנייה לרגש הקורא ולסקרנותו.

3.הנחיית התלמידים בארגון הסיפור באופן קולח ומדויק מבחינה לשונית.

באחריות התלמידים

יצירת קשר עם מבוגר משפחתי שיספר את הסיפור הייחודי.
העלאת הדברים הדבורים לתוצר כתיבה.

תוצר מצופה

כתיבת סיפור

מספר שיעורים

3-4

הקשר מעגל השנה

לאורך השנה/חנוכה/יום הזכרון/העצמאות

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן