מעלים על נס-סיפורי ניסים

תוכן הפעילות

סיפור המבוסס על אירוע אמיתי-נס שקרה לי/לסבא/סבתא/אבא/אמא.

  • כתיבת סיפור על נושא/אירוע אמיתי
  • שימוש באוצר מילים שהולם את הנושא,את הנמענים ואת המטרה.

קישור למצגת

מהלך ההוראה

במסגרת שיעורי עברית, עסקנו בנושא: “נס”.

האזנה לשיר “לא מפסיק להודות” (אודי דוידי)

דיון:על מה מודה המשורר?מה נחשב לנס?

הגדרת המושג “נס“ (הגדרה אישית ומילונית)

למדנו את היחידה “ועל הניסים“ בהקשר לחג החנוכה

(מהו נס טבעי/על טבעי.גלוי/סמוי)

שיח: נס שקרה לי/למשפחתי. מספרים סיפורים בע”פ.

כתיבת סיפור: הכרות עם מבנה הסיפור שיח לשם איסוף המידע – איך מספרים סיפור ?

באחריות המורה

הנחיית התלמידים לכתיבה נרטיבית של סיפור המבוסס על אירוע שקרה ,
הוראת הסוגה כולל פנייה לרגש הקורא ולסקרנותו.
הנחיית התלמיד בארגון הסיפור באופן קולח ומדויק מבחינה לשונית.

באחריות התלמידים

יצירת קשר עם מבוגר משפחתי שיספר את הסיפור הייחודי.

העלאת הדברים הדבורים לתוצר כתיבה .

תוצר מצופה

כתיבת סיפור

מספר שיעורים

2-3

הקשר מעגל השנה

חנוכה ולאורך השנה

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן