משלוחי מנות אז והיום-מה הדמיון?מה השוני?

תוכן הפעילות

“לַעֲשׂוֹת אוֹתָם יְמֵי מִשְׁתֶּה וְשִׂמְחָה וּמִשְׁלוֹחַ מָנוֹת אִישׁ לְרֵעֵהוּ”

חג פורים ומצוותיו מאפשרים לנו לייצר פעילות המחברת את החג עם סבא וסבתא.

אנו מציעים לכם ללמד את התלמידים את מיומנות ההשוואה וליישם זאת באמצעות השוואת קיום מצוות החג בעבר וכיום.

נשווה את מצוות משלוח המנות כפי שאנו מקיימים אותה כיום, לעומת קיום המצווה בבית סבא וסבתא בעבר.

פעולת ההשוואה תכלול: מילוי המידע בתוך טבלת השוואה על-פי תבחינים. מציאת דומה ושונה בין התקופות ולמידה חדשה בעקבות ההשוואה.

מהלך ההוראה

השוואה לשם מה? למי? איך?

השוואה הינה מיומנות נדרשת בתחומי דעת רבים ורלוונטית בחיי היום יום.

שלב א’: הוראה בכיתה

קובעים תבחינים (קריטריונים) להשוואה

עורכים טבלת השוואה

שלב ב’:התנסות עצמית.תרגול

שלב ג’-מסיקים מסקנות מהטבלה

באחריות המורה

לעודד את התלמידים לשוחח עם סבא/סבתא ולאסוף מידע על אופן קיום המצווה בעבר.

ללמד את התלמידים לארגן את המידע בטבלה.

לסייע את התלמידים להסיק מסקנות מארגון המידע בטבלה

באחריות התלמידים

לשוחח על הנושא עם סבא/סבתא/מבוגר במשפחה.

לערוך השוואה

תוצר מצופה

ארגון מידע בטבלה והסקת מסקנות בכתב ובע”פ

מספר שיעורים

2-3

הקשר מעגל השנה

לקראת חג פורים

חיפוש במאגר הפעילויות

בחרו שכבת גיל ונושא רצוי
  • שכבת גיל

  • נושא במעגל השנה

דילוג לתוכן